Kilo verme isteği hayatımızın neredeyse her döneminde aklımızdan çıkmayan bir istek. Çoğu zaman kilo vermemiz gerektiğini düşünür dururuz. Hele kilo vermek adına bir adım atamamışsak bu durum aklımızı daha çok kurcalar. Sizin kilo vermek adına yaptığınız uygulamalar neler? Günlük hayatınızda kilonuzu korumak adına neler yapıyorsunuz?

Kilo vermekten daha zor bir şey varsa bu da kiloyu korumaktır. Belki ağır sporlar ve diyetler ile kalıcı kilolar verebiliriz fakat asıl sorun bunu sürdürebiliyor olmaktır. Kilo vermek ya da kilonuzu korumak adına elbette beslenmemize dikkat etmeli ve spor yapmalıyız. Hareketsiz bir yaşam sürüyorsanız sağlığınız adına yapacağınız ek uygulamaların çok fazla yararı olmayacaktır. Ya da beslenme saatleriniz düzensiz ise ve bedeninizin ihtiyaç duyduğu kalorinin üstünde besleniyorsanız bu duruma dur demenin vakti gelmiştir.

Uzmanların kiloyu korumak adına söylediği cümlelere kulak verelim. İlk yapmanız gereken hayatınızı düzene sokmaktır.Bu hem psikolojik hem de fiziksel sağlık açısından şarttır. Ayrıca hepimiz biliyoruz ki psikolojik sağlığımız fiziksel sağlığımızı, fiziksel sağlığımız da psikolojimize etki etmektedir. Her gün belirli saatlerde yemeğimizi yemeliyiz. Az ve sık yemek ve bedenimizi bu rutine alıştırmak kilomuzu korumak adına doğru bir adım olacaktır. Atıştırmalarımız ve ara öğünlerimiz konusunda plan yapmadan önce bedenimizi doğru tanımalı, gerekirse ihtiyaç duyulduğunda bir diyetisyene başvurmalıyız.

Beslenmemizi düzene soktuk. Sıra günlük harcadığımız enerjiyi planlamaya geldi. İster spor salonuna giderek düzenli spor yapabilir istersek de açık ortamda yapabiliriz. Sağlığımız için günde 10 bin adım atmamız gerekir. Spor salonuna gidecek vaktimiz ve paramız yoksa doğa yürüyüşlerine çıkabilir, dilersek evde de salon sporlarını yapabiliriz. Günde yapacağınız yarım saatlik yürüyüşler hem formunuzu koruyacak hem de sağlığınız açısından yararlı olacaktır.

Kilomuzu korumamız için en önemli ve son konuya gelelim. Erken uyuyup erken uyanmanın beden sağlığı açısından yararı yıllardır açıklanmaktadır. Uzmanlar her gün aynı saatte ve gece yarısından önce uyunan uykunun kilo problemlerinin önüne geçtiğini savunmaktadır. Düzensiz ve yetersiz bir uyku öncelikle psikolojik sağlığımızı olumsuz etkiler. Böylece stres ve depresyona yatkınlığımız artar. Bu durumda hemen yemeğe sarılırız. Sonucunda da beden ihtiyacımızın fazlası bizlere kilo olarak geri döner.

Gece uykusu uyumayan bireyler geceleri yemek yeme ihtiyacı sonrası kilo almaya en yatkın bireylerdir. Kilo verme ve uyku arasında bir bağlantı vardır. En hareketsiz olduğumuz saatlerde yemek yememiz aldığımız kaloriyi yakmamızı engelleyecektir. Düzenli uyku, düzenli hareket ve düzenli beslenme kiloyu korumanın temel yapı taşlarıdır.

No Comments Yet

Comments are closed