Bazılarımız uykudan bölgesel ağrılarla uyanırız. Bazen kolumuzdaki veya bacağımızdaki kramplar nedeniyle uyandığımız da olur. Bunun nedenini düşünürken ağrılarla çoktan güne başlamış ve uyurken neler yaşandığını göz ardı etmiş oluruz bile. Üst üste gelen uykudan yorgun ve rahatsız kalkma durumları zamanla birikerek sağlık sorunlarına ve sosyal yaşamda aksaklıklara yol açabilir.

Uykudan kalktığımızda vücutta yaşanan rahatsızlıklar yanlış uyku pozisyonu ya da yatak seçimi yanlışlarından kaynaklanıyor olabilir. Uzmanlar tarafından yararlı uyku pozisyonları açıklanmıştır.

En iyi uyku pozisyonu omurganın şeklinin aynen korunduğu pozisyondur”.  Bu gerçek tüm fizyoterapistler tarafından kabul edilmiştir. Ancak bu mümkün olmazsa da bireyin kendini en rahat hissettiği pozisyon da kaliteli uyku için yeterlidir. Aynı pozisyonda yatarak vücudun bölgeleri basınca maruz kalabilir bu nedenle vücut yastıkla desteklenmelidir.

Uyku Pozisyonu Önerileri

Uyku esnasında pozisyonumuzu uygun biçimde koruyabilmemiz için bazı koşullar vardır. Çok yorgun bir günün ardından, ağır sporun ardından, stresli düşüncelerden ve bunaltıcı düşler kurduktan sonra uyunan uykular derin bir uyku sürecini beraberinde getirir. Uyku esnasında vücut adeta kitlenir ve vücudun rahat uyumasını engeller. Vücuttaki kasılmalar pozisyonu etkileyerek ağrılara sebep olabilir.

Sırt Üstü Pozisyon: En doğal ve iskeletimizin yapısını en koruyucu pozisyondur. Uyku sonrası şikayetler bu pozisyonda uyuyan bireylerde daha az görülür.

Yüz Üstü Pozisyon: Çok önerilmeyen bir pozisyondur. Çünkü omurga desteklenmez ve vücutta mekanik bir ağırlık oluşur. Bel ve boyun fıtığı oluşma riski artar, ayrıca olanların da ağrı ve rahatsızlık hissini arttırır.

Yan Yatış Pozisyonu: Bu pozisyon bel ağrısı olanlar için en iyi pozisyondur. Ancak uzun süre yan yatmak eklemlerdeki basıncı arttırarak kas ve kemiklerde ağrılara sebep olabilir. Bu nedenle dizlerin arasını, omzun altını ve boyun boşluğu ile omzun arasını yastık ile desteklemek ağrılara karşı önlem olacaktır.

Kolların Pozisyonu: Kolumuzu uyuduğumuz esnada vücudun herhangi bir yerine yerleştirmemeliyiz. Kollar başın yukarısında veya altında, dizlerimizin arasında, kalçamızın altında veya belimizin altına sokulmamalıdır. Kollarımızın bir yerlere sıkışması oldukça yaygın olarak görülen sinir sıkışmalarının temel nedenidir.

No Comments Yet

Comments are closed