Uyku ihtiyacı kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Bazılarımız 3-4 saatlik uykuyu yeterli görmekte ve dinç uyanmakta iken bazılarımız da 10 saate kadar uyumayı tercih eder. Uyumayı çok sevenlerimiz ve yatağına yatmak için can atanlarımız  vardır. Uykudan uyanmak istemez ve yeni bir güne başlamaktan hoşlanmazlar. Ya da yıllardır alışılagelmiş  olan günün büyük bölümünü uyuyarak geçirme davranışı gelecekteki yaşama da böyle yansır. Günün büyük bölümünü uyuyarak geçiren bireyler için bu durum çoğu kez anormal görünmeyebilir ve yaşantılarından hoşnutturlar.

Uzmanlar fazla uyuyan bireylerin bir olaydan veya durumdan kaçma davranışı olarak fazla uyudukları gerçeğini savunmaktadır. Bu durumun psikolojik yanlarının da düşünülmesi gerekir. Hayatta bir uğraşı ve hobisi olmayan bireylerin kendini uykuya verme isteği içerisinde oldukları düşünülmektedir. Ayrıca geçmişte veya şu anki yaşamında ağır gelen zorlu yaşam olayları da bireyleri fazla uyumaya itebilmektedir. Fazla uyuma isteğinin olumsuz durumlar sonucu meydana gelebileceğini söylemiştik. Peki bu fazla uykunun olumsuz sonuçları neler?

  • Fazla uyumak uyku bozukluklarına yatkınlığı arttırır. Çoğu uyku bozukluğunun sebebi olan stres ve depresyon fazla uyuma ile birlikte artış gösterir.
  • Günlük planları sekteye uğrar. Planladıkları işler aksadıkça depresyon, anksiyete ve stres düzeyi yükselir. Bu nedenle hayattan kaçma eğilimleri artar. Bu durum sağlığı tehdit edebilecek sonuçlar doğurur.
  • Uyku esnasında giderek artan belirtiler gösteren uyku bozukluklarına yol açabilir. Uyku apnesi, korku nöbetleri vb.
  • Fazla uyumak şeker hastalığı riskini arttırır. İnsülin hormonunun düzenli salgılanması için düzenli uykuya ihtiyaç vardır. İnsülin hormonu dengesinin bozulmasıyla şeker hastalığına yakalanma olasılığı da artmış olur.
  • Obezite riskini arttırır. Düzensiz beslenme ve hareketsizlik kilo alma ile sonuçlanır. Yeterli kalori yakılmadıkça vücutta yağ birikimine neden olur.
  • Kalp hastalıklarına yakalanma riski artar. Hareketsiz ve düzensiz bir yaşam kalp sağlığını olumsuz etkiler.
  • Fazla uyuduğunuzda pozisyonların sürekliliğinden dolayı kas ve eklem ağrıları sıkça yaşanmaktadır. Özellikle boyun, sırt ve bel ağrıları ile sonuçlanır.
  • Depresyon, fazla uykunun doğuracağı ciddi ve en sık görülen sorunlardan biridir. Günün büyük bir bölümünü kaçıran birey uyanık kalarak problemlerini sağlıklı olarak çözememektedir ve insanlarla iletişimi minimum düzeyde kalmaktadır. Bu durum insanı depresyona sürükler. Depresyon da bireyi uykuya sürükleyerek bu durum kısır döngü olarak devam eder. Böylece birey yaşamında çoğu şeyi kaçırmış olur.
No Comments Yet

Comments are closed