Tüm insanların kaliteli ve düzenli bir uykuya ihtiyacı vardır. Hamilelikte uyku ihtiyacı  şüphesiz artmakta ve daha çok dikkat edilmesi gereken bir konudur. Çünkü hamilelik döneminde bazı hormonlar devreye girer ve yorgunluk şikayetleri artar. Hamilelerin uyku konusunda gereksinimlerini karşılamaları ve uyku ile dinlenme sürecine önem vermeleri gerekmektedir.

Hamileliğin başlangıcında hamile olduğunu henüz yeni öğrenen annelerimiz heyecan veya stres durumlarıyla birlikte uyku problemleri yaşayabilir. Hamilelik sürecine alışmak her zaman kolay olmayabilir. Zamanla uykusuzluk çeken annelerin artık uyku ihtiyacı vazgeçilmez hale gelir. Hem hamilelik belirtilerinden uzaklaşmak hem de aşırı halsizlik ve yorgunlukla beraber anneler uyuyarak mide bulantısı, kusma gibi belirtileri bastırma isteği ile daha fazla uyumaya başlarlar.

Hamilelikte uyku ihtiyacının artmasına  dair gözle görünür bir neden ararlar. Hamilelik esnasında annenin bedeninde birçok değişiklik meydana gelir. Hormon üretiminin artması, annenin bir bedenin daha ihtiyaçlarını karşılıyor olması buna verilecek temel cevaplardandır.

Hamileliğin ilerleyen evrelerinde uyku ihtiyacının artmasının yanında uykuya dalma problemleri de baş göstermeye başlar. Mide bulantısı, baş dönmesi, aşırı yorgunluk ve rahat bir uyku pozisyonu bulamama ile birlikte bu problemler artmaktadır.

Neden Hamilelikte Uykuya Dalmak Zorlaşır?

Hamilelikte neredeyse tüm beden değişime uğrar. Sık idrara çıkarlar, vücut ağırlığının artmasıyla ağrı ve halsizlik bulguları artar, mide şikayetleri ortaya çıkar, nefes darlığı oluşabilir ve kramplar ortaya çıkar. El ayak, bacak ve yüzde ödem oluşur. Uyumak bir hayli zorlaşır. Hamileliğin getirdiği stres ile birlikte uyku kalitesi azalır. Her ne kadar uyumak isteseler de bu isteği karşılayamayabilirler. Uyku kalitesini yükseltmek ve hamilelikte uykuya dalmak adına önerilerimiz şu şekildedir;

  • Uyumadan birkaç saat önce yemek yeme ve sıvı alımını durdurun. Bu sayede sık idrara çıkma bulgularını  ve mide şikayetlerini azaltmış olacaksınız.
  • Kendinize en rahat yatak pozisyonunu bulun.
  • Yatağa her gün aynı saatte girin.
  • Sürekli uyku ve gündüz şekerlemeleri yerine günde yarım saatlik yürüyüşler yapın.
  • Dinlenmeye özen gösterin. Dinlenme esnasında ayaklarınızı dik konuma getirin.
  • Uykuya hazırlık yapın. Belirli ritüelleriniz olsun.
  • Krampları azaltmak adına kalsiyum alımına önem verin.
No Comments Yet

Comments are closed