Yaş arttıkça zihinlerimiz git gide artan sorumluluklar nedeniyle dolup taşar. Kargaşanın yaşamımızdaki yeri arttıkça ne sağlıklı uyuyabilir ne de günlük hayatımızda mutlu olabiliriz. Her ne olursa olsun yaşamımızdaki zorlukları kolaylaştırmak ve hayatımızı yoluna koymak bizim elimizde! Hayatımızı sürdürebilmek ve sağlıklı kalabilmek için kendimize iyi bakmak zorundayız.

Günlük işlerimiz ve iş yaşantımızın ardından rutin bir uyku sürecine gereksinim duyarız. Yorgunluk sonrası günün belirli bir saat aralığı uyku ihtiyacımızı oluşturur. Yetişkin bir insanın uyku ihtiyacı 8 saattir. Ancak uykunun saatinden daha çok nasıl uyuduğumuz önemlidir. Yani uykunun kalitesi asıl önemli olandır. Tabi günümüz yaşantısında bu ne kadar mümkünse. Keşke her zaman beynimizin içinde dönen düşünceleri bir kenara atıp tüm o kargaşalar yaşanmamış gibi rahatça uyuyabilsek. Mevcut sorunlarımız ve yarından beklentiler bizi yatağın içinde döndürüp durur.

Daha iyi bir uyku için birtakım önerilerimiz olacak. Bu öneriler uyku sürecinden memnun olmayan, uykudan dinlenmiş olarak kalkmayan ve uykuya dalmakta sorun yaşayan bireyler için gelecek.

  1. Vücut Saatinizi Ayarlayın: Vücudumuzda salgılanan melatonin hormonu vücudunuzun uyku saatini ayarlamakla görevlidir. Önemli olan vücudunuzun biyolojik saatini iyi bilmemiz ve doğru zamanda uyuyup uyanmaktır. Biyolojik saatimizi anladığımızda her gün aynı saatte yatıp kalkmak uykumuzu daha verimli hale getirecektir.
  2. Aydınlatma ve Güneş Işığı Ayarlaması : Gündüzleri ilk uyandığımız saatlerce güneş ışığı almamız hem güne daha sağlıklı başlamamıza hem de daha kolay ayılıp güne erken başlamamıza yardımcı olur. Uyuduğumuz esnada ise ışıklar düşmanımız olabilir. Hatta hiç ışık olmayan ortamda uyumak en sağlıklı olandır. Ayrıca karanlık ortam melatonin hormonunun salgılanmasını uyarır.
  3. Düşünceleri Bir Kenara Bırakın: Sizi bekleyen işlerden ve sorumluluklarınızdan birkaç dakikalığına sıyrılıp güzel şeyleri ve hayallerinizi düşünün. Hayatta her ne olursa olsun siz en güzel şekilde yaşamayı hak ediyorsunuz. Kötü olaylar başımıza gelse de iyi düşünmek her zaman iyi şeyler yaşamanın kapısını açar.
  4. Yatmadan Önce Düzenli İşler Yapın: Her gece yatmadan saçlarınızı tarayın, dişlerinizi fırçalayın, yüz bakımı yapın, kitap okuyun, sıcak bir duş alın, en sevdiğiniz rahatlatıcı çayı için. Aynı aktiviteleri yapmak sizi uykuya hazırlamaya yardımcı olacaktır.
  5. Yatak Odası Düzeni: Yatağımızın ve odamızın uykuya hazır olduğuna emin olun. Gece boyu havalanacak, karbondioksitin birikmeyeceği ve ısısının normal düzeyde kalabileceği bir yatak odanız olsun. Uyurken kapınızı kapatmanızı fazla önermiyoruz. Kapıyı kapatırsanız ve yaz ayındaysanız camları da açmanızda fayda var. Uykunuzda sizi terletmeyecek veya üşütmeyecek derecede odanızı ayarlayın.
  6. Meditasyon
No Comments Yet

Comments are closed