Doğal dinlenme biçimimiz olan uyku, bedensel fonksiyonlarımızın en önemlilerinden biri.

Bedenen ve zihnen yoğun/yorgun geçen günlerin sonunda uyku metobolizma için çok önemli. Ancak uykumuzun kalitesini etkileyen etkenler oldukça fazla. Bunlardan bazıları; stres, depresyon, yüksek ses, açlık, tokluk, ışık, çay, kahve, zihnin meşgul olması gibi bir çok sebep uyku kalitemizi etkiliyor.

Peki kaliteli ve güzel bir uyku için neler yapılabilir?

Çay için: Yatmadan önce içeceğiniz bitki çayları bedeninizin gevşemesini sağlar ve rahat uyumanıza yardımcı olur.

Kitap okuyun: Yoğun bir günün temposunu yatıştırmak için yatmadan önce favori kitabınızdan bir kaç sayfa okuyun.

Telefonunuzdan uzaklaşın: Teknoloji ürünü cihazlardan gelen mavi ışıklar, gün içinde olanları düşünmenizi sağlar. Bu nedenle; yatmadan en az yarım saat önce cihazınızı kendinizden uzak bir yere bırakın.

Germe egzersizi yapın: Germe egzersizleri ağrılarınızı azaltacağı gibi aynı zamanda size sakinleştirerek, uykuya hazırlar.

Işıktan sakının: Alarm, sokak lambası, oda lambası, elektronikler bunların hepsi sizin derin bir uyku uyumanızı engeller.

Sıcak bir duş alın: Sıcak su kaslarınızın gevşemesine yardımcı olur. Bu da sizin uykuya kolay dalmanızı sağlar.

Akşam yemeğini erken yiyin: Yatağa dolu mide ile girmek size rahatsız edecektir ve uyku kalitenizi düşürecektir. Bu nedenle akşam yemeğinizi erken yemeye gayret edin.

Huzur verici bir koku: Bulunduğunuz ortamın kokusu huzurunuzu etkiler, unutmayın. Yattığınız odada sevdiğiniz ve hafif kokuları kullanın.

Doğru ısıyı bulun: Sağlıklı uykuyu sağlamak için oda sıcaklığı 18 – 22 derece aralığındadır.

Uyuklamayın: Dinlendirmeyen bir uyku, sizi gün içinde uyuklamaya sevk eder. Fakat bu sadece gece uykunuzun daha da kaçmasına neden olur.

Öğleden son kahve molalarını bırakın: Kafein herkesi farklı etkiler fakat gece yatakta dönüp duruyorsanız, öğleden sonra kahve molası keyfinizi bırakma vakti gelmiş demektir.

Bir rutininiz olsun: Güzel bir uyku uyumak, bedeninizi ve ruhunuzu iyi bir gece uykusuna hazırlamak, dinlenip sakinleşmek için kendinize zaman ayırın. Uyku öncesi ritüeli yapmak için listeden birkaç şey seçin.

No Comments Yet

Comments are closed