Hepimizin uyku öncesi yaptığı bir uyku ritüeli elbette ki vardır. Bazılarımız bu ritüelleri çeşitlendirirken bazıları ise standart uyku öncesi uygulamalarına aynı şekilde devam eder. Uyku problemlerimiz olmasa bile günlük hayattaki birikmiş stresi azaltmak, rahatlamak ve zihnimizi dinlendirmek adına yapacağımız uyku öncesi ritüeller hayatımızı güzelleştirecektir. Rahat uyku için yapılan her uygulama psikolojik ve fiziksel sağlığımız için yararlı olacaktır.

Hak ettiği kadar önemsemediğimiz rahat ve sağlıklı uyku için önerilen uygulamaların aslında ne kadar çok faydası olduğu tüm insanlar tarafından bilinmesi gerekir. Uyku öncesi bazı uygulanan ritüeller ılık bir duş, kitap okuma, müzik dinleme, meditasyon yapma, nefes egzersizi, diş fırçalama, el ve yüz temizliği vs olabilir. Kişisel sağlık uygulamaları aslında herkes tarafından mutlaka yapılması gereken uyku hijyenini sağlayan temel yapıtaşlarıdır. Fakat ne yazık ki bazılarımız bunu ekstra bir uygulama olarak görmektedir. Ya da bu uygulamalara zaman ayırmaya zorlanmaktadır. Halbuki bu konuda bilinçlenme sinir ve ruh sağlığına da iyi gelecektir.

Gerek uyku problemi yaşayanlar, gerekse uykusunu daha rahat ve kaliteli hale getirmek isteyenler önerilerimizi dikkate alabilir. Ancak unutmamalıyız ki bitkisel ürünler daima faydalı olsa da bazı ilaçlar ile etkileşime girerek ilacın etkisini azaltabilir veya yan etki oluşturabilir. Bu nedenle herhangi bir ilaç kullanıyorsanız veya alerji varlığınız bulunuyorsa doktorunuza danışmadan bu ürünleri kullanmayınız.

  • Uykusuzluğa yardımcı olabilecek ürünler; melisa, papatya, ıhlamur, nane, alıç, yulaf çiçeği, kereviz sapı, kekik, muz, marul, lavanta çiçeği, kediotu ve şerbetçi otu çayı. Bu çaylar stresinizi azaltacak ve sizi sakinleştirerek rahat uyku için sizi hazırlayacak. Depresyon ve anksiyete bozukluğu riskine karşı sizleri koruyacak. Ek olarak Kedi otu çayı; sindirimi ve bağırsak hareketlerini hızlandırır. Hazımsızlığa iyi gelir. Sinirleri yatıştırır. Kan basıncını düşürür. Doğal bir uyku sağlar. Lavanta çiçeği; kalp ritmini düzenler.
  • Bu bitkileri kaynatarak içebilirsiniz. Miktar ayarlamasını 1-2 bardak demlenecek şekilde yapın. Kaynattığınız suyun içerisine fazlaca üründen koymanız zararlı olabilir. Ayrıca otları karıştırarak kaynatmayın. Uykunuza en iyi gelen çayları zamanla deneyerek seçin ve bu çayları sırayla ve yavaş zaman aralıklarıyla içmeye devam edin.
No Comments Yet

Comments are closed