Neredeyse hepimiz erken uyanmaktan ve güne erkenden başlamaktan şikayetçiyizdir. Gece çok uyusak bile erkenden uyanmak zor gelir. Peki uykumuzu yeterli alsak bile neden erken saatlerde kalkmak istemeyiz?

Kaliteli bir uyku için yalnızca uyku süresinin etkisi yoktur. Uyku öncesi süreç, uyku esnasında gerçekleşen olaylar bütünü uykumuza etki eden faktörlerdir. Siz çok fazla saat uyuduğunuzda erken saatlerde dinç kalkacağınızı düşünseniz de yanılıyor olabilirsiniz.

Sabah erkenden rahatça kalkabilmeniz için önerilerimiz olacaktır;

  • Uyku öncesi rahatlatan ritüellerinizi aksatmayın. Uykuya hazırlık aşamasını es geçmeyin. Uyuduğunuz saate kadar zihninizdeki doluluğu boşaltmaya ve işlerinizi bitirmeye çalışın. Zihin doluyken uyunan uykular gece sık sık uyanmanıza ve uyku kalitenizi düşürmenize neden olacaktır.
  • Her gece yatmadan önce yaptığınız uykuya yardımcı olan uygulamalarınız olsun. Kişisel hijyen, ılık duş, kitap okuma, meditasyon gibi. Hangi yöntemin sizi rahatlattığını düşünüyorsanız kendinize ona göre uyku öncesi ritüeli seçimi yapın.
  • Her gece aynı saatte uyumaya özen gösterin. Vücudunuza uyku saatinin geldiği mesajını veren uygulamalarınız olsun.
  • Uykudan önce beyninizi kurcalayacak ve yoracak şeylerden uzak durun. Örneğin tv izlemek ve uzun süre telefonla uğraşmak sizi yorabilir. Bunların farkında olun ve zihninizi dinlendirecek uygulamalara yönelin.
  • Uyumadan önce aşırı yemek yiyerek midenizi doldurmayın. Fazla yemek yemek daha geç uyumanıza ve uyku saatinizin geçmesine yol açabilir. Uyku esnasında rahatsızlığa yol açar. Özellikle mide ve bağırsak problemi olanların bu konuda titiz davranması gerekir.
  • Gün içerisindeki şekerlemelerinizi durdurun. Gündüz uyunan uykular geceleri sürekli bir uykuya engel olabilir.
  • Kafein, nikotin gibi maddelerin alımı uyku kalitesini olumsuz etkilemektedir. Bu maddelerin alımını kısıtlayın. Uykudan birkaç saat önce bu maddelerin alınmamasında fayda var.
  • Uyuduğunuz yerin de önemi büyüktür. Tüm bu uygulamaları gerçekleştirseniz bile konforlu bir yatak tercih etmediyseniz iyi bir uyku için bunlar yeterli olmayacaktır. Öncelikle size uygun en iyi yatak ve en iyi baza seçimini doğru yapmanız gerekmektedir. Geceleri üşüme veya terleme sorununuz varsa bu durumları engellemeye yönelik yatak seti  satın almalısınız.
  • Yatak odanızı düzenli olarak temizlemeli ve her alanını tozlardan temizlemeniz gereklidir. Toz varlığı insana farkında olmadan zararlar verir.
  • Stresten uzak kalmak depresyon ve anksiyete problemlerini azaltarak hem uykunuzda hem de günlük yaşantınızda daha sağlıklı ilerlemizi sağlar.
  • Düzenli iş ve günlük yaşam uykunuza da pozitif geri dönüşler olarak yansır. Unutmayın ki bu uygulamaları yerine getirdiğinizde uyku probleminz kalmayacak ve birkaç gün sonra erken kalkmaya alışacaksınız.
No Comments Yet

Comments are closed