Sosyal medyanın günümüz toplumunda yaygın olarak kullanıldığının hepimiz farkındayız. Kendi yaşantımızda bile ne kadar fazla yer ettiğini biliyoruz. Maalesef sosyal medya olmadan hayatın zevkini çıkaramayacak hale geldik. Sosyal medya aslında faydalı olabilecekken birçok uygulamanın meydana çıkmasıyla günümüzün birçok saatini telefon ve bilgisayarlarda geçmesine neden olmaktadır.

Günümüzün saatlerce vaktimizi çalmasına neden olan sosyal medya platformlarını yeterli derecede kullanmak bizim elimizde. Sanal ortamda saatlerce vakit geçirmektense kendimize gerçek uğraşlar bulmalıyız. Uğraşlarımızın faydalı olması bizleri depresyondan uzak tutarak daha üretici ve verimli hayat geçirmemizi sağlar.

Sosyal medya ve uyku arasında yadsınamayacak derecede ilişki bulunmaktadır. Hayatımızın büyük çoğunluğunda aslında sosyal medyanın etkileriyle yaşıyoruz. Bu durum uyku kalitemizi de etkiliyor. Çünkü sosyal medyanın stres ve depresyon belirtilerini arttırdığı uzmanlar tarafından kanıtlanmış. Örneğin, sosyal medyada dolaşırken bir insanın hayal ettiği bir yaşantıyı gördüğümüzde moralimiz bozulur, üzücü bir olay görüp başımıza geleceğinden korkarız ya da sinirlenebileceğimiz olaylarla karşılaşırız. Bu da anksiyete ve depresyon rahatsızlıklarına yakalanma riskini arttırır. Bu rahatsızlıklar da uyku kalitemizi olumsuz etkiler.

Sosyal medya zihnimizde karışıklık yaratır ve psikolojimizi olumsuz etkileyebilir. Bu olumsuz etkiler uykusuzluk gibi uyku bozukluklarına neden olabilir. Rahat bir uyku uyumamızı engeller. Beynimiz boşalmış olarak yatağa girmemiz gerekirken özellikle sosyal medyaya girdikten hemen sonra uyumaya çalışmak uyku kalitesini düşürecektir. Uyku kalitesini etkileyen faktörlerin başında sosyal medya bağımlılığı gelmektedir.

Sosyal Medya Bağımlıları Ne Yapmalı?

Sosyal medya bağımlıları öncelikle durumlarının farkında olmalıdır. Günün birçok saatini sanal ortamda geçirdiklerini gördüklerinde işlerinin aksadığını fark etmeleri gerekir. Eğer bir süre sonra bağımlılık sebebiyle işlerini de aksatmaya başlarlarsa ne yazık ki bağımlılıklarını ancak geri dönüşsüz bir noktaya geldiklerinde fark edeceklerdir.

Bireyler sosyal medya bağımlısı olduklarını fark ettiklerinde hemen bundan kurtulma yolunda istekli bir şekilde karar almalılardır. Fakat bu yetmez. Zamanlarını verimli kullanacakları uğraşlar edinmelidirler. Sosyal medyada harcadıkları boş vakitlerini ilgi alanlarına yöneltmeliler. Günlük yürüyüşler, salon sporları, yüzme, kitap okuma, bahçe işleriyle uğraşma, yemek yapma gibi aktivitelerden kendine uygun olanı seçmeli ve bağımlılıktan kurtulmalıdırlar.

No Comments Yet

Comments are closed