Uykudan sürekli uyanma sebepleri psikolojik ya da bedensel şikayetlerin tümünü  kapsayabilir. Uykumuz bölündüğü esnadaki durumu hatırlayabilmek buna yol gösterici olur. Uykudan ne şekilde uyandığımız önemlidir. Yorgun geçen saatlerin ardından uyumak uyku kalitesini düşürür ve sürekli bir uykuya engel olabilir. Beden aşırı yorgun olduğunda sizi uyutmaz. Ayrıca yorgun olmanız kabus görme riskinizi arttıracak ve sürekli bir uyku sürecini tamamlamanıza izin vermeyecektir.

Uykunun bölünmesi konusunda sağlık problemlerinin etkisini konuşacak olursak uyku bozukluğu dediğimiz sorunlardan bahsetmemiz gerekir. Uyku bozuklukları psikolojik hastalıkların alt başlığı olarak yer alır. Bunlara dahil edebileceğimiz rahatsızlıklar; uyku apnesi, narkolepsi, insomnia (uykusuzluk), parasomnia, uykuda korku nöbeti ve uyur gezerliktir. Bir birey hayatını etkileyecek şekilde uyku sorunu yaşıyor ise bu rahatsızlıklardan bahsedebiliriz. Uyku bozukluğu olan birey günlük işlevlerini düzgünce yerine getiremez ve tüm hayatı etkilenir.

Kaliteli Uyku İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir?

  • Öncelikle uykularınız sizin yaşamınızın düzenini fazlasıyla bozuyor ise sağlık problemlerinizin olabilme ihtimaline karşı bir psikolog ile görüşün ve yaşadığınız uyku sürecini, uykudan uyanma sebeplerinizi ve uyku esnasında yaşadıklarınızı ona anlatın. Eğer sağlık problemlerinden kaynaklı olarak uykunuz bölünüyorsa doktorunuz size tıbbi bir tanı koymaya yardımcı olacak ve destek sağlayacaktır. Bunun yanında gerekirse size uyku hapı verebilir. Doktorunuzun tavsiyelerine uyum sağlamaya çalışın.
  • Psikolojik bir sorununuz olup olmadığını anladıktan sonra bedeninizi sorgulayın. Bedeniniz uykudan kalktığınızda dinlenmiş oluyor mu veya uyku esnasında vücudunuzun herhangi bir yerinde ağrı şikayeti yaşıyor musunuz bir düşünün. Eğer bedensel bir şikayet fark ederseniz ortopedi doktoruna danışarak ona göre kendinize en uygun yatağı seçin.
  • Uyku kalitesini arttıracak en önemli detay uygun yatak seçimi olacaktır. Yatağınız size uygun olmadığında siz farkında olmadan yatağınız size rahatsızlık hissi verir ve uykudan uyandırır. Omurga sağlığınızı destekleyecek yatakları tercih etmemeniz uyku sorunlarına yol açabilir.
  • Yastık seçimi de uykuyu etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Rahatsız ve terleten yastıklar uyku esnasında hareketlerinizin artmasına sebep olacak ve sizi uyandıracaktır.
  • Yatağınızın aksesuarları rahat bir uykuya elverişli olsun. Çarşaflarınız temiz ve gergin olmalı. Yorganınız, beden boyutunuza uygun, yatağınızın boyutundan en az 15-20 cm genişliğinde büyük olsun.
  • Toz ve kirden yatağınızı ve yatak odanızı arındırın. Tozlu ortamda gerçekleşen uyku, uyku kalitesini düşürecektir.
No Comments Yet

Comments are closed