Birçok insan uykusunun olmasına rağmen bir türlü uyuyamadığından şikâyetçidir. Uykusuzluk birçok nedenden kaynaklı olabilir. Uykusuzluk psikiyatrik ya da biyolojik nedenlerden dolayı ortaya çıkabilir.

Uykusuzluk nedenlerini ve önlemlerini sizin için derledik;

Uyku hapları

Uyumak için aldığınız uyku hapları uykuyu bozan en büyük faktörlerden birisidir. Ayrıca uyku haplarına bağımlı olmanız iyi bir uyku çekmenize engel olur.

Gün içinde uyumak

Gün içinde kısa vadede uyuklamak geceleri uyumanızı zorlaştırır. Geceleri uyuyamamanız gün içerisinde daha yorgun ve sinirli olmanıza sebep olur. Bu döngü kontrol edilemez bir hal alabilir. Yaşlılar ve çocuklar dışında yetişkin insanların gün içinde uykuya ihtiyacı yoktur. Eğer gün içinde uykuya çok fazla ihtiyaç duyuyorsanız en fazla yarım saat kestirin.

Kafein tüketimi

Kahve ve çay da bulunan kafein uyarıcı bir maddeye sahiptir. Sabahları güne başlamak için tercih edilen bu içecekler geceleri tüketildiğinde uykusuzluğa neden olur. Araştırmalara göre, kafein insan vücudunda 8 saat kalıyor, iyi bir uyku için öğleden sonra kahve ve çay tüketimini durdurun.

Çalışma saatleri

Değişen çalışma saatleriniz varsa uykusuzluk probleminizin en önemli nedeni bu olabilir. Vücudunuz gece ve gündüz döngüsünü karıştırarak uykusuzluğa neden olur.

Rutin eksikliği

Çocuklar gece uykusu kadar gün içinde de uykuya ihtiyaç duyarlar. Çocukların uyku düzenini değiştirmeye kalkarsanız uyumaları gereken zamanda uyumazlar ya da uyuyamazlar. Çocuklarınızı uykusuzluk sorunundan kurtarmak için aynı saatte yatırıp aynı saatte uyandırın.

Çevresel faktörler

Uyuduğunuz ortam iyi bir ortam değilse uykunuz kaçabilir. Yanınızda uyuyan kişinin horlaması veya çok fazla hareket etmesi uykunuzu kaçırabilir. Ayrıca, uyuduğunuz çevrede kimyasal veya zehirli maddeler varsa bu durumda sizde uykusuzluğa neden olabilir. Aşırı sıcaklık, fazla ışık, gürültü, rahatsız bir yatak uykusuzluk nedeniniz olabilir.

Depresyon

Depresif kişiler kendilerini genelde yorgun hissederler. Bu yüzden depresyon uykusuzluğun en yaygın nedenlerindendir. Ayrıca, bipolar bozukluk gibi duygu rahatsızlıkları uykusuzluğa neden olabilir. Uykusuzluk probleminiz varsa psikolojik nedenli olup olmadığını araştırmalısınız.

Yorgunluk

Uzun süre ayakta kalmak, yoğun fiziksel hareketler, fazla çalışma gibi sorunlar uykusuzluğa neden olur. Ders çalışmak için öğrencilerin aldığı haplar insomnia’ya neden olabilir.

Çok fazla yemek yemek

Uyumadan önce aşırı yemek yemek uykusuzluğa neden olacaktır. Uyumadan önce hafif yiyecekler tercih ederek sindirimi kolaylaştırabilirsiniz böylece vücudunuz rahatlayacak ve uykuya geçmesi kolaylaşacaktır. Özellikle baharat tüketimi midede yanmaya sebep olarak uyku problemlerine yol açar.

Stres

Uyku zamanı aklınızı kurcalayan iş, okul, sağlık veya aile hayatı hakkındaki konular uykuya dalmanızı zorlaştırarak uykusuzluğa neden olur.

Bambi’den alacağınız doğru yatak ile bu sorunları ortadan kaldırabilirsiniz.

No Comments Yet

Comments are closed