Nefes egzersizleri günlük hayattaki stresten uzaklaşmanın yanı sıra uyku öncesi rahatlamayı da sağlayan bir uygulamadır. Günümüz doktorlarının da ilaç tedavisine ek olarak alternatif tıp uygulamaları dediğimiz tedavi yöntemlerinden biri nefes egzersizleridir. Nefes egzersizleri insanın kendiyle buluşmasını, baş başa kalmasını, kötü düşüncelerden uzaklaşmasını ve arınmasını sağlar. Bunun yanında akciğer kapasitesini arttırmaya yardımcı olarak daha iyi nefes alış verişimize yardımcı olur. Bu sayede akciğer hastalıklarına yakalanan bir bireyin daha çabuk kendini toparlamasını sağlar. Ayrıca anksiyete ve kaygı bozukluğu olan bireylerin nefes egzersizi yöntemlerini uygulaması oldukça fazla tavsiye edilir.

Sağlığa faydalı olan bir uygulama olmasının yanında bazı bireylerde ters etki gösterebilir. Hangi nefes egzersizi tekniğini uygulamanız gerektiği doktorunuz ya da eğitmeniniz tarafından belirlenmelidir. Bazı uygulamalar hamileler, aşırı stres altındaki bireyler ve kafa içi basıncının arttığı bazı hastalıklarda (örn beyin tümörleri) sakıncalıdır. Uygulamaların hangi sıklıkta ve ne şekilde yapılması gerektiği iyice sorgulanmalıdır.

Teknikleri denedikten sonra size hangi tekniğin iyi geldiğini kendiniz belirleyin ve bu tekniği sürdürmeye devam edin. Uykuya yardımcı nefes teknikleri uygulamalarının en çok kullanılanlarına göz atalım.

4-7-8 Nefes Tekniği

Bu tekniği daha kolay uykuya dalmak, stresten uzaklaşmak veya stresli bir durumla karşılaşacağınızı  biliyorsanız  öncesinde uygulayabilirsiniz. Başınız döner ise işlemi durdurun. Bekleme süreleri size fazla geldiyse saniyeleri yavaş yavaş arttırarak tolere edebileceğiniz kadar uygulayın. Üç kez art arda bu nefes tekniğini uygulayabilirsiniz.

  • İşleme başlamadan önce dik durun. Oturur veya ayakta pozisyonda olabilirsiniz.
  • İşlem süresince dilinizi ön üst dişlerinizin arkasına koyun ve orada tutun.
  • 4 saniye sürecek şekilde burnunuzdan nefes alın.
  • Nefesinizi 7 saniye içinizde tutun.
  • 8 saniye sürecek şekilde nefesinizi ağzınızdan verin.

Diyafram Nefesi Egzersizi

Bu egzersiz sizi oldukça fazla sakinleştirecek ve kaliteli uyku sağlayacaktır.

  • Yatar veya oturur pozisyona gelin.
  • Bir elinizi göğsünüze bir elinizi karnınıza koyun.
  • Burnunuzdan derin nefesler alıp ağzınızdan verin. Nefes aldığınız anda karnınızdaki eliniz yükselip alçalmalı, göğsünüzdeki eliniz hareket etmemelidir.

Burun Nefesi Egzersizi

  • Bacaklarınızı bağdaş kurup oturun.
  • Sağ elinizle sağ burun deliğinizi kapattıktan sonra sol burnunuzdan nefes alın.
  • Aldığınız nefesten sonra sağ elinizi burnunuzdan çekin ve sol eliniz ile sol burun deliğinizi kapatarak sağ deliğinizden nefesinizi verin.
  • Bu işlemi yorulana kadar burun delikleri dönüşümlü olacak şekilde sürdürün. İşlem 5-6 dk yı geçmesin.
No Comments Yet

Comments are closed